8 zasad Pilatesa według BODY CONTROL PILATES® 

Osiem zasad metody Body Control Pilates wynikają z sześciu oryginalnych zasad Josepha Pilatesa. 

Przykładamy ogromną wagę do tego aby wszystkie poniższe zasady znalazły się w każdym ruchu podczas każdego wykonywanego ćwiczenia:

            KONCENTRACJA 

Pilates to pełne połączenie umysłu i ciała, to pełna świadomość ciała i jego ruchów. Każdy ruch wynika z dużego skupienia, pełnej koncentracji na każdym ćwiczeniu według zasady „jestem tu i teraz”. Do tego również potrzebne jest pełne odprężenie.

 

           RELAKSACJA 

Na co dzień jesteśmy bardzo często spięci i zestresowani, co nasze ciało odzwierciedla. Przed każdym ćwiczeniem musimy skierować nasze skupienie prowadzące do rozluźnienia spiętych części ciała. Dzięki temu umysł się odpręża, a nasza świadomość może zostać skierowana na prawidłowy ruch i ćwiczenie. Rozluźnienie spiętych części ciała od nadmiernego używania jest bardzo ważne, aby wprowadzić prawidłowy wzorzec ruchowy i tym samym zmobilizować do pracy mięśnie mniej aktywne. 

 

            PRAWIDŁOWA POSTAWA (ułożenie) 

Bardzo ważna jest prawidłowa pozycja wyjściowa w każdym ćwiczeniu, która jest podstawą do dobrej stabilizacji statycznej i dynamicznej, a tym samym jest kluczowa dla bezpieczeństwa i funkcjonalnego ruchu, tak aby wszystkie mięśnie zmobilizować do właściwej pracy. 

 

            ODDYCHANIE 

Oddech jest absolutną podstawą do funkcjonowania naszego organizmu. Prawidłowy oddech, boczno-żebrowy pomaga się zrelaksować, skupić a także ułatwia ruch. Synchronizacja oddechu i ruchu jest kluczowa do opanowania metody pilatesa.

 

            CENTROWANIE (stabilizacja środka) 

Stabilizacja środka to utrzymanie stabilnej pozycji miednicy, kręgosłupa, ramion i głowy, tak aby zapewnić  prawidłową postawę, z której wychodzi ruch. Jest to ściśle połączone z głęboką świadomością własnego ciała i oddechem. Centrowanie to proces dynamiczny, połączony bezpośrednio z wyzwaniem, jakie stanowi ograniczenie niepożądanych ruchów wraz z utrzymaniem płynności ruchów podczas ćwiczenia.

 

            KOORDYNACJA (kontrola) 

Kontrola i koordynacja ruchów w pilatesie jest niezbędna. Mówi się, że tu nie liczy się ilość ale jakość wykonywanych ruchów. Każde ćwiczenie z prawidłowym wzorcem ruchowym wykonuje się z precyzją i kontrolą, dopiero potem pojawia się złożoność sekwencji ruchów.

 

             PŁYNNE RUCHY 

Płynność ruchu jest wyróżnikiem w metodzie Pilatesa, a co za tym idzie lekkość, miękkość i łatwość poruszania się. Ćwiczeń nie należy wykonywać na siłę, skupienie się na kontrolowanym, pełnym wdzięku ale też dynamicznym ruchu powinno być rdzeniem każdego ćwiczenia. 

 

             WYTRZYMAŁOŚĆ 

Wytrzymałość to wynik pracy metodą pilatesa, ponieważ mięśnie zaczynają pracować bardziej funkcjonalnie i skuteczniej zwiększając swoją wydolność.

Copyright © ProSSto. All rights reserved 2014

Prossto Pilates i Zdrowie  -   ul. Kasprowicza 54, 01-871 Warszawa, stacja METRO Stare Bielany   -  info.prossto@gmail.com   -   tel. 602 311 445

Copyright © ProSSto. All rights reserved 2014

Prossto Pilates i Zdrowie  -   ul. Kasprowicza 54, 01-871 Warszawa, stacja METRO Stare Bielany   -  info.prossto@gmail.com   -   tel. 602 311 445

Prossto Pilates i Zdrowie  -   ul. Kasprowicza 54, 01-871 Warszawa, stacja METRO Stare Bielany   -  info.prossto@gmail.com   -   tel. 602 311 445

Copyright © ProSSto. All rights reserved 2014